środa, 14 października 2020

Dzisiaj Dzień Edukacji Narodowej!

 Szanowni Czytelnicy!

Dzisiaj jest Dzień Edukacji Narodowej, często określany mianem "dnia nauczyciela". Przypominam tylko, iż jest to święto nie tylko nauczycieli, ale i uczniów, korepetytorów i wszystkich tych, którzy motywują innych do nabywania wiedzy, do odkrywania kolejnych tajemnic. Z okazji tego dnia mam dla Was pewną anegdotę...

Pewnego dnia nauczyciel matematyki zaczął pisać na tablicy:

  • 8 x 1 = 8
  • 8 x 2 = 16
  • 8 x 3 = 24
  • 8 x 4 = 32
  • 8 x 5 = 40
  • 8 x 6 = 46
  • 8 x 7 = 56
  • 8 x 8 = 64
  • 8 x 9 = 72
  • 8 x 10 = 80.



Uczniowie szybko wyłapali błąd i zaczęli się śmiać z błędu nauczyciela w szóstej linijce (prawidłowy wynik działania: 8 x 6 = 48). Śmiał się każdy, bez wyjątku...
Nauczyciel czekał spokojnie, aż grupa się uspokoi, po czym powiedział: "Słuchajcie, pomimo tego, że poprawnie napisałem 9 obliczeń, nikt z Was mi nie pogratulował, nie był pod wrażeniem tego, że wykonałem prawie wszystko dobrze. Gdy się pomyliłem, wszyscy zaczęli się śmiać, co oznacza, że pomimo sukcesu, każdy czeka na Twój najmniejszy błąd i nie powstrzyma się, aby Cię za niego nie skrytykować, wyśmiać i rozliczyć."
Jaki morał tej anegdoty?
  1. Krytyka nie może podcinać Ci skrzydeł i zniszczyć Twoich marzeń.
  2. Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie, ale i po ich reakcjach na nasze sukcesy i porażki.
Dobrego tygodnia! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz