środa, 27 listopada 2019

Memy matematyczne i szkolne, filmy, dygresje (cz. 1.)

Witam wszystkich Czytelników!

Dzisiejszy post nie będzie organizacyjny tylko humorystyczny. Matematyka i szkoła może być zabawna jak kabaret, komedia, o ile zostanie dobrze zaprezentowana. Nic tak bardzo nie śmieszy jak podstawowy brak wiedzy naszej koleżanki/kolegi. 
Z czego można się pośmiać?
  • Memy - obrazki z krótkim podpisem (opisem).
  • Filmy - wywiady, wpadki, celowo zaprojektowane wykłady.
  • Dygresje, zagadki.
Kilka z nich przedstawię Wam w tym artykule. Część z nich będzie zrozumiała tylko dla licealistów, ale dla młodszego czytelnika również będzie coś dobrego :)


   1.  Dodawanie pisemne być trudna sztuka.

Powyżej kadr jednego z wideo prezentacji produktów, w którym kobieta chce dodać pisemnie dwie liczby: 248 i 208. Szacując wynik można stwierdzić, że wyniesie on około 450. Ku naszemu zdziwieniu możemy odczytać wynik... 4416!
Wyobraźcie sobie sytuację - dostajecie od dziadka 248 zł a 208 zł od babci i w portfelu macie 4416 zł... MAGIA <3


   2.  Sprawdzian nie zawsze składa się z jednej strony...


Będąc uczniem nigdy nie zdarzyło mi się tak na matematyce. Na historii jednak tak! :)
Zadowolony z siebie jak nigdy, że pytania poszły mi bardzo dobrze, rozwiązałem pierwszą stronę. Patrzę wokoło - wszyscy coś piszą, myślą... Przez chwilę sądziłem, że to niemożliwe, nikt jeszcze nie napisał!? Dopiero jak nauczycielka powiedziała: "Moim Kochani, oddajemy sprawdziany za 5 min, pamiętajcie, aby na drugiej stronie w ostatnim pytaniu podać co najmniej 4 argumenty". 

Patrząc na druga stronę i ilość zadań która mi została do wykonania w 5 minut, miałem DOKŁADNIE TAKĄ MINĘ jak ten stwór...

   3.  Ostatnia ławka w Twojej klasie rządzi się swoimi prawami.



W mojej klasie i klasach moich kolegów w ostatniej ławce siedzieli uczniowie, którzy nie zawsze słuchali poleceń nauczyciela. 
N: "Ostatnia ławka, proszę o ciszę!"
U: *dalej rozmawiają*
N: "Jak nie będzie ciszy tam z tyłu, wszyscy jutro piszą kartkówkę!"
U: "Dobrze już, dobrze".
I tak to często nie pomagało! W klasach nie można również jeść, ostatnie ławki zazwyczaj ten przepis obchodziły. Oczywiście powyższy obrazek może jest wyolbrzymiony (nigdy nie widziałem grilla na lekcji), ale kanapki, drożdżówki, batony - standard.

   4.  Nie każdy nauczyciel pracuje z powołania.



Nauczyciel z wieloletnim stażem niekoniecznie musi być lepszy od młodego studenta/studentki. Liczy się wiedza, chęć niesienia pomoc, komunikatywność, pasja w swojej pracy i wiele innych czynników.
Jest to fragment gazety, w którym pani Ewa pochwaliła się, że kompletnie nie poradziła sobie z uczniami (pracując wspólnie) z chemią. Rozumiem, to jeden z trudniejszych przedmiotów, ALE ŻEBY SIĘ TYM CHWALIĆ!? :) 

   5.  Zagadka matematyczna - "Kiedy miałem 5 lat..."



Oto zagadka, zachęcam do udzielenia odpowiedzi przed obejrzeniem filmiku:
"Kiedy miałem 5 lat, moja siostra miała 3 lata. Teraz mam 50 lat - ile lat ma moja siostra?"
Zobaczcie, co odpowiedziała osoba w filmie... OCZYWIŚCIE NIE JEST TO POPRAWNA ODPOWIEDŹ :)
Nasuwa się zatem pytanie - jaka odpowiedź jest poprawna? Wyślijcie rozwiązanie na Facebooku, pierwsza osoba, która udzieli poprawnej odpowiedzi otrzyma zwolnienie z zadań domowych na tydzień.
To wszystko, co przygotowałem dla Was dzisiaj, pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz